بازدید 5606
با تحولات منطقه و جهان

حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در شمال عراق/ استقرار موشک های میان برد آمریکا در نزدیکی چین/ سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به عراق

حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در شمال عراق،  استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در نزدیکی چین، سفر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران به عراق، موضع گیری مقام روس درباره حمله اسرائیل به سوریه و آغاز عملیات ماهواره اطلاعاتی کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 03 December 2023

 

بین الملل تابناک: حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در شمال عراق،  استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در نزدیکی چین، سفر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران به عراق، موضع گیری مقام روس درباره حمله اسرائیل به سوریه و آغاز عملیات ماهواره اطلاعاتی کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در شمال عراق 

گروه مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای شنبه شب اعلام کرد، رزمندگان در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، محل استقرار آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل را هدف قرار دادند که این حملات مستقیم به هدف اصابت کرده است.

در فیلمی که در رسانه جنگ این گروه منتشر شده، فیلم حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل نشان داده می شود.

مقاومت اسلامی عراق پنجشنبه شب آمریکا را به انجام عملیات علیه مواضع نیروهای این کشور در منطقه تهدید کرده بود.

این گروه تأکید کرد: اگر دشمن آمریکایی همچنان به دنبال آن باشد که ابزار کشتار صهیونیست‌ها نسبت به مردم فلسطین باشد، ما آماده هستیم که حملات نظامی در عراق و بیرون از آن را افزایش دهیم.

استقرار موشک های میان برد آمریکا در نزدیکی چین 

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ارتش این کشور قصد دارد به منظور تقویت بازدارندگی در مقابل چین موشک‌های میان‌برد در هندوپاسفیک مستقر کند.

«راب فیلیپس» سخنگوی نیروی زمینی فرماندهی هندوپاسفیک ارتش آمریکا به روزنامه ژاپنی «نیکی» گفت که این موشک‌ها در سال ۲۰۲۴ در منطقه مستقر خواهند شد.

وی افزود که یکی از گزینه‌ها استقرار موشک‌های زمینی SM-۶ و موشک کروز تاماهاوک است. این موشک‌ها ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر برد دارند.

فیلیپس اطلاعاتی درباره زمان دقیق و محل استقرار این موشک‌ها ارائه نکرد.

«آنکیت پاندا» پژوهشگر ارشد در اندیشکده کارنگی گفت که گوام احتمالا اصلی‌ترین مقصد موشک‌های میان‌برد آمریکا در اقیانوس آرام خواهد بود؛ این نخستین باری خواهد بود که پس از انقضای «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» (INF) در سال ۲۰۱۹ موشک‌های میان‌برد مستقر می‌شوند. این پیمان سال ۱۹۸۷ و میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق امضا شد و براساس آن، موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد دارای برد ۵۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر باید نابود شوند.

وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره توان نظامی چین اعلام کرده، در حالی که ایالات متحده به پیمان INF پایبند بوده، چین زرادخانه موشک‌های میان‌برد خود را گسترش داده است و این کشور یک هزار و ۵۰۰ موشک دارای برد هزار تا پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر دارد.

این در حالی است که انگلیس و آمریکا با هدف مقابله با چین و جلوگیری از نفوذ پکن در هندوپاسیفیک تصمیم دارند، استرالیا را تا اوایل دهه ۲۰۳۰ با زیردریایی‌های تهاجمی هسته‌ای خود تجهیز کنند.

سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به عراق 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شنبه شب به دعوت رییس ستاد کل ارتش عراق در راس هیاتی وارد بغداد شد.

سردار سرلشکر محمد باقری در بدو ورود به فرودگاه نظامی شهید محمد علاء بغداد مورد استقبال سرلشکر حامد محمد گمر، معاون آموزشی رییس ستاد کل ارتش عراق قرار گرفت.

سردار باقری در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگاران گفت: ایران و عراق دارای روابط دوستانه ای هستند و عراق به عنوان یکی از همسایگان مهم جمهوری اسلامی ایران از جایگاه با اهمیتی برخوردار است.

وی افزود: بحمدالله ما هیچ مشکلی به لحاظ امنیتی با کشور عراق نداریم و به عنوان یک کشور دوست و همسایه مسیر توسعه همکاری‌های نظامی را طی می‌کنیم.

سرلشکر باقری همچنین با اشاره به حضور دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های نظامی جمهوری اسلامی اظهار داشت: در زمان حاضر تعداد زیادی از دانشجویان ارتش عراق در دانشگاه‌های نیروهای مسلح ما مشغول تحصیل هستند و متقابلاً از دانشجویان ما هم می‌توانند در عراق تحصیل کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: ما ارتباطات گوناگون عملیاتی و آموزشی را با همدیگر خواهیم داشت و در این سفر راجع به این زمینه‌ها با رئیس ستاد مشترک محترم ارتش عراق بحث خواهیم کرد و فکر می‌کنم زمینه توسعه مناسب روابط در این سفر پایه‌گذاری خواهد شد.

سردار باقری در سفر سه روزه خود به عراق با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور، نخست وزیر، مشاور امنیت ملی، رئیس بسیج مردمی و برخی از فرماندهان عالی ارتش عراق دیدار خواهد کرد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با حضور در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابو مهدی المهندس جانشین سازمان الحشد الشعبی عراق در مسیر فرودگاه بغداد ـ که در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در عملیات تروریستی به وسیله پهپادهای ارتش آمریکا به شهادت رسیدند ـ حضور یافته و با قرائت فاتحه در یادمان این شهدا، نسبت به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.

موضع گیری مقام روس درباره حمله اسرائیل به سوریه 

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه در سخنانی درباره جزئیات حمله رژیم صهیونیستی به دمشق از رهگیری و انهدام بیشتر موشک‌های شلیک شده توسط سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه خبر داد.

 وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در این باره اعلام کرد: دوم دسامبر ساعت ۰۱:۳۳ [به وقت مسکو]، چهار جنگنده تاکتیکی F-۱۶ نیروی هوایی اسرائیل از حریم هوایی جولان اشغالی با موشک‌های هوایی هدایت شونده به تأسیساتی در مجاورت شهر دمشق حمله کردند. بیشتر این موشک‌ها توسط سامانه‌های پدافندی «پانتسیر-اس» و «بوک-ام۲ ای» ارتش سوریه که تولید روسیه هستند، رهگیری و منهدم شدند.

طبق این گزارش، کولت گفت: ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا مرتکب سه مورد نقض پروتکل‌های عدم درگیری صادره در نهم دسامبر ۲۰۱۹ شد و هواپیماهای ائتلاف نیز سه بار حریم هوایی سوریه را در منطقه التنف نقض کردند.

وی در این باره افزود: تعداد کل تخلفات و نقض‌های صورت گرفته توسط ائتلاف بین‌المللی و آمریکا طی ماه نوامبر در منطقه راهبردی التنف (مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن) ۲۰۶ مورد بوده است.

کولت همچنین درباره تحرکات گروه‌های تروریستی در مناطق کاهش تنش سوریه نیز اعلام کرد: طی یک روز گذشته در منطقه کاهش تنش در ادلب، هفت حمله به مواضع ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» انجام شد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که صبح شنبه یک منبع امنیتی بلندپایه سوری اعلام کرد: حدود ساعت ۰۱:۳۵ بامداد شنبه دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه با هدف قرار دادن نقاطی در مجاورت شهر دمشق، حمله هوایی انجام داد که سامانه‌های پدافند هوایی ما به تجاوزات دشمن پاسخ دادند و اکثر آنها را ساقط کردند و این حمله به خسارات مادی محدود شد.

آغاز عملیات ماهواره اطلاعاتی کره شمالی 

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود، این نهاد که توسط «مرکز دولتی کنترل پیونگ یانگ در اداره ملی فناوری هوافضا» (ناتا) تاسیس شده، از روز شنبه ماموریت خود را آغاز کرده است و از این پس اطلاعات خود را به دفتر شناسایی ارتش و سایر نهادهای مهم ارائه خواهد کرد.

کره شمالی کمتر از دو هفته پیش ماهواره شناسایی نظامی خود را با موفقیت به فضا فرستاد و تصاویری از کاخ سفید، وزارت دفاع آمریکا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده و «مناطق هدف» در کره جنوبی مخابره کرد.

پیونگ یانگ هیچ تصویری از این ماهواره منتشر نکرده است و تحلیلگران و دولت‌های خارجی ارزیابی دقیقی از قابلیت‌های این ماهواره ندارند.

پس پرتاب ماهواره شناسایی پیونگ یانگ، کره جنوبی توافقنامه نظامی بین دو کره را که در سال ۲۰۱۸ و با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کره به امضا رسیده بود، به حالت تعلیق درآورد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد یکشنبه در مقاله دیگری به نقل از یک تحلیلگر نظامی ناشناس نوشت که کره جنوبی عامل ناکامی در توافقنامه اعتمادسازی نظامی بین دو کشور است.

این در حالی است که کره جنوبی نیز روز جمعه اولین ماهواره جاسوسی خود را به فضا فرستاد. سئول با شرکت آمریکایی «اسپیس ایکس» قرارداد بسته است تا در مجموع پنج ماهواره جاسوسی را تا سال ۲۰۲۵ به فضا بفرستد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۹
اخبار اسرائیل و غزه خسته کننده شده
کشور ما خودش غزه هست با اینهمه مشکلات تلمبار شده
هفت و نیم میلیون حقوق اداره کار ده میلیون اجاره خونه
یک کم به فکر مشکلات مردم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
با سلام.
امروز شبکه دانش آموزی شاد هنگ کرده. هم معلم، هم دانش آموز را عاصی و زجر کش نموده.
شما که عرضه درست کردن یک پیام رسان را ندارید چرا اجازه نمی دهید از سایر پیام رسان ها استفاده کنند.
الکی وقت دانش آموز و معلم را با انتظار کشیدن برای شاد هدر می دهید.
با تشکر از تابناک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
شما را به اجداد تون قسم
بی خیال خارج شوید
به داد مردم برسید.
حاشیه شهرهای بزرگ از غزه بدتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خوب برنامه جدید سایبری های تلاویو و سوئد هم مشخص شد: انحراف افکار عمومی از غزه به جاهای دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
اصلا اینها اینگونه مسایل را پر رنگ می کنند که مشکلات داخلی را پوشش دهند مثل حجاب که هیچ دلیلی ندارد که اینهمه به ان پرداخته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
چرا بنزین ها اینقدر بی کیفیت شده
اصلا بوی بنزین نمی ده
آلودگی هوا به خاطر بنزین که نمی دونم با چی قاطی کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
به علت آلودگی هوا متاسفانه چند نفر از بازنشستگان استاد آموزش عالی و همچنین فرهنگی در همین یکی دو روز به رحمت خدا رفتند.
و چند نفر هم بستری شدند.
این همه خسارت مالی و معنوی به کشور بر گردن پایداری هاست ی تندروهای عافیت طلب است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
آیا رؤیای 4
سیخ کوبیده با مخلفات و نوشابه در دوره رئیسی محقق می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
چین فک می کند می تواند بی طرف باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
اینترنت ایران در حد ماقبل تاریخ است. حداقل یک کم سرعت اینترنت ببرید بالا شاید این شاد به کار افتاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
وقتی پاسخی برای حل مشکلات مردم نیست باید به جوانب دیگری پرداخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
ماکرون در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس آب‌و‌هوایی COP28 در دبی گفت: «دستیابی به نابودی کامل حماس به این معنی است که جنگ ۱۰ سال طول خواهد کشید».
بابی 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
نا شناس 11:30
شما که افکارتان از غزه منحرف نشده چه گلی به سر آنها زدید.؟خدا اگر این زبان را از امثال شما بگیرد ،یک ساعته می میرید.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
دوست عزیز ۱۱.۳۰
تابلو روز شمار گذاشتید. آخرش هیچی
شیرینی پخش کردید. آخرش هیچی
ثبت نام اعزام به غزه کردید. آخرش هیچی
هر روز هشدار دادید. آخرش هیچی
الانم از نابودی اسرائیل رسیدیم به تمنا برای آتش بس
خدایی با وجود این همه هیچی. بازم باید دنبال کنیم این قضیه را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
مگه نگفتید لبنان و غزه به شما ربطی نداره - لازم نیستت نظر بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
در دزدی اخیر یک شرکت بسته بندی چای سهم هر ایرانی از این دزدی 2میلیون 500 هزار تومان می شود
که از جیب ایرانی عزیز در طول 4 سال برداشت شده
به همین راحتی
شیک و مجلسی
مثل آب خوردن
تحولات جنگ غزه اصلا برای ما اهمیتی ندارد اینقدر که در کشور ما مشکلات هست در غزه جنگ زده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
این چه وضع افتضاحی تو شاد امروز
کار نمی کند.
بچه همون دارند عقب می افتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
درسته مشکلاتمون فراوانه ولی نباید انسانیت خود را فراموش کردالااقل در همدردی
تابناک جان این کامنت نه توهین داره نه افترا. لطفا منتشر کن
مغز براندازان هم اکنون
آزار نیروهای آمریکایی در منطقه ایران رو در سایه جنگ قرار میده

مغز براندازان پارسال
ملت رو از سوریه ای شدن و حمله نظامی غرب به ایران نترسونین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
یک سایت برای ثبت نام لاستیک دولتی مشخص کردند.
اگر شما تونستی ثبت نام کنی
دو حلقه لاستیک پیش من جایزه داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
در دوره روحانی
سهم تحریم ها از مشکلات کشور فقط 10 درصد بودو بقیه ناشی از مدیریت نا کارآمد بود
امسال
به دلیل تحریم ها نمی توانیم حتی یک پله برقی را تعمیر کنیم چون قطعه نداریم
حالا پیدا کنید متخصص مغز را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
چند سال قبل
تحریم و محاصره نعمت است
امسال
تحریم و محاصره غزه آنرا تبدیل به بزرگترین زندان رو باز جهان نموده

حالا پیدا کنید متخصص مغز را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
ناشناس 12:39
صد در صد درست. توصیه می کنم دو حلقه تایر آماده کنید. چون همین حالا مدیر عامل کویر تایر خودش ثبت نام می کنه و اطلاعات را برات ارسال می کنه.
...و این حمله به خسارات مادی محدود شد.»

برادران سوری همیشه تلفات ایرانی ها را در سوریه جزء خسارات مادی حساب می کنند یا استثنائاً در مورد حمله دیروز این کار را کرده اند؟
مال کره شمالی «ماهواره شناسایی نظامی» است ولی مال کره جنوبی «ماهواره جاسوسی». حالا باز هم بگویید دوستان تابناکی خبرها را سلیقه ای ترجمه می کنند.
غزه اصلا برای ما اهمیت نداره. اخبار غزه را هیچ کسی دنبال نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
تا ساعت ده منتظر شدیم تا وانت گوشت تنظیم بازار وارد بشه.
آخه اینا چیه به جای گوشت بسته بندی می کنید می دهید به ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
تاجایی که من می‌دونم فقط ادعا کردن.
هيچ کمکی هم نکردن خودشون به غزه.
خودشون مسئولین فعلا درحال حاضر بیشتر به فکر اون خزانه خالی شده این هستن چون فعلا ایران نسبت به 10 سال پیش درگیر مسائل مهمتری شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
آدمهاش دنبال می کنند چون بنی آدم از اعضای یک پیکرند
مدتی است هر بار به دنبال خبرهای مربوط به حملات مقاومت به پایگاه های آمریکایی این جمله هم اضافه می شود: این حملات مستقیم به هدف اصابت کرده است.

ولی نمی دانم چرا این حملات در هر سه چهار مورد یک بار یک جراحت سطحی ایجاد می کند ولی حملات متقابل آمریکایی ها که لابد مستقیم به هدف اصابت نمی کند هر بار هفت هشت کشته و دهها مجروح میان نیروهای مقاومت و فرماندهانشان به جا می گذارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
به چند دلیل. اول اینکه عیر از این نیست . دوم خودت پاشو برو ببین . تو برو جنگ من دارمت که نشد حرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خطاب به ۱۱۰۸
این جنگ ، جنگ ما نیست.حالا هی برو جلو کتک بخور بیا عقب!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
حماس اشتباه کرده چه دلیلی دارد از آنها حمایت کنیم
اشتباه در اشتباه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
دلیلش امدادهای غیبی به سبک آمریکایی- اسراییلی میباشد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
آخه آمریکاییها همه از جنس رامبو، راکی، آرنولد و مرد عنکبوتیند. بمب اتم هم روشون تاثیر نمیذاره.اما هر گلوله تفنگشون 6 نفر رو میکشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
چون اونطرف حیوان است و براش فرقی نمی کنه که زن و بچه و بی دفاع در خانه است یا نظامی و بمب چندین تنی و خوشه ای را بر سر مردم می ریزه
اما اینطرف رحم داره ملاحظه می کنه
ضمن اینکه اونطرف دروغگو هم است از ۱۰ تا کشته یکیش را اعلان می کنه
اسرائیل ۱۰ برابر چیزی که اعلان می کنه کشته داده شک نکن
تابناک
کامنت رو نگه میداری؟ مهندسی؟
آقای گلمراد صحرایی
وزیر آموزش و پرورش
آلودگی هوا شد. مدارس چند استان تعطیل شد
شبکه شاد هم با وارد شدن چند هزار دانش آموز هنگ کرد و قطع شد.
با سلام
دولت بصورت چراغ خاموش مالیات کارگران وکارمندان را افزایش داده واز اول مهر ماه اعمال کرده.
مقایسه فیش حقوقی مهرماه با شهریور ماه تایید کننده این موضوع است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
دولت خیلی کارهای دیگه هم دارد می کند که چند سال بعد گندش درمیاد
من تصورم از غزه قبل از جنگ با اسرائیل اینطوری بود که مردم غزه وسر زمین غزه چیزی شبیه سیستان وبلوچستان خودمان است مردم بسیار فقیر ومنطقه محروم که بچه هاشون در کپر ها درس می‌خوانند ولی دیدم بعد از جنگ کاملا عوض شد که نه تنهاغزه را نباید با سیستان وبلوچستان مقایسه کرد حتی با تهران هم قابل مقایسه نیست چون موقعیت جهانی غزه بمراتب بهتر از ایران خودمان است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
شما ببین هر خانواده چند فرزند دارند و بنظر می رسد از امکانات خوبی برخوردارند خانه ها و آپارتمانهای آنه را نگاه کن ماشینهای شخصی آنها را کجا شبیه سیستان و بلوچستان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
امریکا بزرگترین ترفندش اینه که برای کشورهایی که باهاشون مشکل داره باتلاق ایجاد میکنه تا توش گیر بکنند و از مردم و کشورشون غافل بشوند
مثل سوریه برای ایران
اکراین برای روسیه
دست و پا زدن نداره، سخنرانی ۳ روز پیش مشخص کرد داستان از چه قراره.
ولی من بعید میدونم با این حرفها آمریکا بی خیال بشه، وضعیت هژمونی آمریکا بسیار ضعیف شده و در حال به قهقرا رفتن هستش، تنها راه نجات خودش رو در همین کاری که آقایون دارن پیش بینی اش میکنن، میبینه، حالا هرچقدر هم میخوان عقب نشینی بکنن، دیگه دیر شده آمریکا چاره ی دیگه نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
کجا هژمونی ضعیف شده . اول اخر خوب یا بد حرف کدخداست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
والا تا جایی که ما میبینیم روسیه و چین مشکلات بزرگ تر از امریکا دارن هم داخلی و هم خارجی
امریکا شاید تو افول باشه ولی وضع روسیه و چین هم همچین اوکی نیست
حماس باید دوباره و هرچه زودتر آتش بس را بپذیر ادامه این وضع باقیمانده غزه را هم نابود می کند دونیم میلیون نفر چادر نشین را چگونه باید اداره کرد .
تابناک قرار بود حرف های رکیک و غیر واقعی رو منتشر نکنی نه کنایه های سنگین. و واقعیات در قالب طنز رو که خوشایند یک عده نیست
شیر تونستی بخری امروز
اقا داستان متخصص مغز چیه؟؟/
سرچ کردم بازم متوجه نشدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
یه بنده خدایی که حرف های حق میزنه و مدعیان آزادی بیان اینجا میخوان کلام حقشو از بین ببرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
تلاش متخصص مغز روی مغزهای کوچک زنگ زده اثری نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
یه بنده خدایی که فقط شعار میده،موقع عمل هم تند تند ساندیس میخوره،بعد مغزش؟؟؟؟!!!از کارمیفته!
تعداد کامنت ها کم شده یعنی نقطه پایان حماس برای همه ِ. حتی تو دنیا هم دیگه تظاهرات جمع شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
ایران مثل حماس زیاد داره دل خوش نشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
16.55
راست میگی از این بی ترمز بریده ها که 55000 نفر رو سپر خودشون کردن و هست و نیست ملتی رو به نیستی کشونون اون هم بدون هیچ دستاوردی زیاده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
به خاطر آتش بس بوده. این جنایات صهیونیستها به این سادگی فراموش نمیشه
تابناک . چطور کار کردت در کامنت ها ناگهان یکسویه شد . نکنه تحت فشاری. این چیزی که تو نمیگی ان به ان العربیه الحره الجزیره ایران اینتر نشنال و بی بی سی و سی ان ان بدون هیچگونه پرده پوشی میگن .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی